موید حسینی صدر نماینده خوی و عضو کمیسیون انرژی مجلس در گفت و گو با خبرنگار شفاف با انتقاد از ادبیات آقای احمدی نژاد در جلسه سوال از رییس جمهور گفت: آقای احمدی نژاد در جلسه پاسخ به سوال خوب صحبت نکرد و کیفیت صحبتها پایین بود.طرز دفاع رییس جمهور ضعیف بود و در واقع از عملکردشان دفاع نکردند بلکه سعی کردند با فرا فکنی به سوالات پاسخ دهند.

وی با بیان اینکه رییس جمهور به نمایندگان اهانت کرد، ادامه داد: هرچند که من طراح سوال نبودم و می دانستم که طرح سوال ثمری ندارد ولی کیفیت صحبت های آقای رییس جمهور مناسب نبود و از جاهای مختلف به نمایندگان اهانت شد. ایشان گفتند می آییم به ملاقاتتان و هرکی به من نمره بیست ندهد نامرد و بی معرفت است و این ادبیات صحبت ها در شان رییس جمهور نیست .

 این نماینده مجلس با بیان اینکه حرفهای آقای احمدی نژاد دور از انتظار بود، خاطرنشان کرد: صحبتهای رییس جمهور مبنی بر اینکه شما با یک شاسی فوق لیسانس شدید و یا بحثی که در مورد حجاب بود که شما چه مواقعی مردم را به حساب می آورید و چه وقتایی مردم را به حساب نمی آورید و خیلی از حرفهایشان دور از انتظار بود و ما انتظار داشتیم که به دفاع از عملکرد خودشان بپردازند و فرافکنی کند.

حسینی صدر یادآورشد: نحوی که رییس جمهور برخورد کرد خیلی اشکال داشت و مطمئنم که تبعات بدی خواهد داشت. نمایندگان از پاسخ های رییس جمهور قانع نشدند و تعداد نمایندگانی که تذکر می دادند خیلی زیاد بود.حتی آنهایی که سوال از رییس جمهور را امضا نکرده بودند تذکر دادند.

وی افزود: معتقدیم که هیچ کاری بدون عیب و نقض نمی شود  ای کاش رییس جمهور هم این را می پذیرفت و برای مثال در مورد وزارت ورزش می گفت نرسیدم ابلاغ کنم و اگر این قبیل کارها را انجام می داد خیلی بهتر بود. چنانچه آقای احمدی نژاد منطقی برخورد می کرد و حق مجلس مبنی بر سوال را به رسمیت می شناخت به نفعش بود. اما آقای احمدی نژاد در جلسه پاسخ به سوال حرفهایی زد که انتظار نداشتیم.

عضو کمیسیون انرژی با اشاره به مصاحبه رسایی مبنی بر اینکه وقتی سوال کنندگان یک سال از همه ظرفیت های خود استفاده کردند و با ادبیات های مختلف این سوالات را مطرح می کنند، نمی شود به کسی لگد زد و انتظار داشت او نگوید آخ!" گفت: هیچ کدام از این صحبت ها در شان یک نماینده مکتبی نیست نمایندگان حق دارند سوال بپرسند و تعبیر سوال نمایندگان به لگد تعبیر مناسبی نیست و باید حق مجلس را به رسمیت شناخت و اینگونه برخوردها به ضرر رییس جمهور است و ادبیان ایشان را نپسندیدم.

حسینی صدر تصریح کرد: در مجموع ادبیات آقای احمدی نژاد را در شان رییس جمهور نمی دانم ملت باید بدانند که اگر مجلس آزادباشد می تواند باعث رشد کشور شود و از حقوق مردم دفاع کند مجلسی که نمایندگان آن وکیل الدوله و فرمایشی باشد نمی توانند از حقوق مردم دفاع کنند.

وی اظهارداشت: ما باید با نمایندگان مردم مودبانه برخورد کنیم انتظار داشتم رییس جمهور منطقی کارشناسی و با ادبیات بهتر با مجلس صحبت می کردند مردم ناظر و شنونده صحبت ها بودند و اینها در تاریخ می ماند و به راحتی از بین نخواهد رفت.

منبع:  شفاف

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا